Kenape aku begitu

Wednesday, September 07, 2011

Sekarang umur aku dah nk masuk 27 tahun.. 2 bulan je lagi.... ape yang aku nk bgtau sebenarnye ni.. huhu....
:) bunyiknye macam nk mintak hadiah pulak.. nop2... tak tak... sebenrnye ckp pasal sikap sendiri di lewat umur 20 an ni...

Kkdg aku terfikir kenape aku boleh sesabar ni.. banyak perkare yang berlaku dalam hidup aku mngajar aku untuk jd kuat n setabah ni.. ni besikap lebih sabar.. aku harap akan berterusan.. dalam peringkat umur hujung 20'an ni.. aku lebih senang melayan aktiviti sendiri.. melayan kerje kat ofis.. mengait... bayk bende yang aku cube buat tok mengisi mase2 lapang... dr terlalu berfikir pasal perkare tak pasti n akhirnye menyakitkan hati sendiri.

Kkdg aku terfikir untuk ape aku persoalkan knpe begitu begini...kalu nk persoalkan.. terlalu byk... n pasti nye takkn habis... mmng kkdg aku terfikir knpe org lebih suke mintak difahami tetapi tak cube nk fahami.. kenape org prefer diikuti rentak mereke dr cube nk mewujudkan keserasian... kkdg aku fikir kenpe org selalu mintak difahami tanpe membuat org memahami atau kate lain faham2 sendiri la... kkdg aku fikir kenape wujudnye sesuatu hubungan.. tapi tak cube nk kenal n selami..  Communication tu penting... bukan bile perlu je... mcm mane nak kenal kalau peluang itu tidak diwujudkan... adekah kasih sayang boleh wujud kalu begitu... perasan tu tetap same... n terase keseorangan... 

Kkdg aku terfikir... wujud ke dalam hati manusia ni... perlu ke dalam jiwa manusia ini... kkdg aku terfikir  untuk ape... akhirnye aku mmbuat kesimpulan mengambil kate2 rasulullah.. org yang tidak mengasihi tidak akan dikasihi...

sekali gus aku akan kate.. org yang tak memahami tidak akan difahami.... byk yang aku nk ckp.. tapi.. cukup la kali ni... n kkdg memiilih untuk lepaskan... adekah bermakne seorg tu sngt berputus ase tanpe cube... Aku tetap berdoa agar Allah beri aku pertunjuk yang sebaiknye....

You Might Also Like

6 comments