Spotlight - Ampang point

Sunday, October 26, 2014

Spotlight ampang point, kedai ni ily yg suggest pergi kalau tak salah beberapa bulan yang lepas. Dalam bulan 7 ke 8 tak ingat. Mak nya  memang rajin ber crocheting n knitting. Ampang point memang tempat mereka mencari benang2 import. Aku pulak selesa membeli online direct dr Turkey www.iceyarns.com. Dah bertahun aku beli benang kat sini sbb pada aku benang import direct dr pengeluar memang jauh lebih murah berbanding beli benang import kat stall kat Malaysia.


Macam mana aku boleh terjebak nak pergi ke spotlight? Kisahnye begini... Aku nak buat pattern baru.. Nak buat tunisian crochet tapi hook aku yang berbelas batang n jenis (cewah.... Hoho) tu semua tak sesuai. Biase la kalau nk beli luar amik masa agak lama nak smpai malaysia. Aii yarn yang aku order 2 minggu lepas pon tak smpai lagi. Emm., Jadi aku amik inisiatif untuk bertnya kat Group crochet kami sesiapa ade jual tunisian hook.. Ade yg suggest seorg crocheter ni. Aku add friend n pm dia tapi langsung tak balas n approved aku nye request.. Mungkin dia busy. N aku g blog dia isi borang pon takde feedback. Jadi bermula aku terfikir nak jugak mncari hook tu dengan kadar segere.. Biasa la dah eksited sgt nk buat.. Dalam fikiran aku cume spotlight.. Macy? Aku malas redah area pudu. Jem.. N pakcik guard bangla kat pudu tu ske kaco sepupu aku.. Haha... Dulu sepupu aku la peneman ke sana.. N penah jugak pergi dengan Nas. 

Mokcik tak senang duduk jumaat lepas, sebab cik katie menunjukkan gambar2 yarn kat sane.. Pasai cik katie tau aku mmg suke bende2 gitu.. Post nye.. Wewe mesti suke... Ye cik katie!!! Memang!! Sok pagi gak aku g ampang point ngn mak.. Haha

Masalahnye tersmpai awal ok... Aku memang tak brape ske jem n lambat. Cepat g cepat balik.. Tau je la mrr2 slalu jem. Jd kol 9 aku dah gerak dr rumah, tau je la selayang ke ampang takde la amik masa lame sgt. Kalu tak jem 20 minit dah smpai.. Bawak dengan kadar selesa.. Tak payah nk pecut..Aah betul.. Aku smpai awl,. Terpacak kat ampang point dok menunggu pintu ampang point terbukak. Terpakse la masuk mcd ngn mak sementare menunggu tu.. Tumpang duduk n aircond.. Heee..

Sebenarnya aku mencari juga knitting loom. Kot harga berbaloi. Tgk kat iceyarn  pricely jugak. N ade jugak crafter yg jual juga tapi agak mahal. Tapi aku paham kenapa dorg jual mahal, sbb dorg pon dapat harga tak la murah sgt. N kalau amik dlm kuantiti sedikit mmg tak brape nk murah. Jd mereka tak boleh la nk jual rendah. Kita kene faham peniaga. Bukan mereka saja2 letak harga mahal. Tambahan lagi Kene jugak fikir posting. Cume kita pembeli kena la cari yang berbaloi kalu ada byk pilihan. The choices is yours.. Betul ke ayat aku..??

Okiee.. Moh la tgk gambar ape aku beli.. Harga benang nya pada aku reasonable. Ikot pada jenis benang n berat. Tapi aku tak borong benang sgt sbb aku tgh tggu postage dr turkey.. Yang penting nak tgk tunisian hook... N kalu harga loom murah aku nk beli gak..!

Tapi.... Tunisian hook takde.. Sedih mak... Huhu... Okie fokus aku beralih ke loom.. Ade byk pihan jenis n harga.. Start dr rm27 smpai la rm130++. Yang paling mahal tu Marta Steward la.. Aku? Beli yng hok murah je... Ahak.. 

Loomss

Baby yarnsss

Yarnsss

Yarnsssss.

Loom ada byak jenis dan harga berbeza

Buku #knitting n crochet

Aku takbrapa nk beli buku sangat sbb pada aku sama je.. Ngeee.. (Buku kat rak aku pon dah byk... Mokcik ade 7 buah buku.. Tu pon tak semua aku refer buku) belom lagi free pattern download kat internet. Siap print tau..!)

Aku tak tangkap gambar sgt la..huhu.. Kat sini semua ade mcm DIY gak la aku rase... Hook pon ade byk jenis untuk knitting n crochet. Tapi tak byk pilihan sgt. Harga nya taktau nk ckp murah ke mahal. Tapi ade yang boleh dpt murah kat luar compare kat sini.. Contoh daiso.. Rm5, N aku tak jumpa tunisian hook.. Sedih..

Kesimpulan.. Yang aku beli

Ni je.. Loom tu pon amik yg murah je.. Rm 27 n rm 47.

Nota kaki: thanks ily tunjuk kedai ni, thanks katie jugak buat aku terkinje2 nak ke sane.. Hehe...

You Might Also Like

3 comments