Potluck with Crochet Crafter - Taman Botani Putrajaya

Sunday, February 26, 2012

Assalamualaikum... semalam 25-Feb-2012 adalah perjumpaan pertama bersame kawan2 yang same minat mengait... cadangnye mule2 just nk beli benang.. disebbkan aku memang nk g Expo Buku Islam kat Putrajaya so aku fikir better Elle tak yah post benang tu.. aku pon bukn ske nk tggu post.. alang2 dekat... g jumpe je.. senangkan.. So Elle kate dorg nak buat potluck... yang join same semalam adelah Elle, Yaya and Zaza.. Dorng ni sume same umur... 31tahun.. n sume dah kawen n ade anak.. berkenalan sume nye kat FB n group.. terus sampai ke luar...bagus nye.. Sumenye datang satu family... huish tabahnye mereke mengait n uruskan umah tangge... n paling best husband2 dorg sume memahami n galakkan dorg berbisnes... ... senior ni....

Almaklumla... org ade anak selalu mmng lewat sket.... so smbil tggu dorg aku dok la mengait hat.. cadang nye nak buat brim hat lagi.... huhu...


Lebih kurang pukul sebelas lebih kot dorg sumenye smpai.. n kitorng makan2 dulu then baru start aktiviti mengait.. dorg sume bawak pattern masing2.. aku?? tak bawak sebarng pattern pun... hanya bawak benang n hook je.. hehehe... setelah pk2.. kitorg try buat hf pouch... pattern dr zaza.. zaza ni mmng hebat mengait n same to yaya n elle... oppss jgn lupe beli majalah NUR sbb zaza masuk majalah... huyooo...

Care kite berbeza...... ade jugak tnye yaya care die pegang benang n hook tu..sbb tgk die kait best je... try nk follow care die.. tapi kekok.. yela bertahun2 kite pegang hook care lain pastu nk tukar kepade lain.. amik mase jugak la... tapi tu la masing2 lain care nye...yang penting ikot keselesaan... time kitorg mengait ni.. husband2 dorg la melayan anak2...

Kusyuk masing.. aii makanan je byk.. hehehe
Ni suami elle kot yang tangkap gambar.. sori elle.. kite copy gambar awk
Under construction
Disebbkan kesuntukan mase.. so masing2 siapkan pouch masing2 kat umah..  kalu ikot pattern yang zaza punye tu.. edging nye lain... n takde cover... tapi aku buat ade cover n berbutang.. pattern ikot ske hati je... huhu... saje je....

Cover

Without accessories

Boleh je kalu nk letak bunge...
 Bawah ni pulak.. brim hat yang aku kait mase tggu dorg tu.. ni pun aku siapkan mase kat umah... bunge yang aku letak tu name nye Cheerful Crochet Flower... aku tgk kat Teresa je..

Brim Hat lagi...
Cheerful crochet Flower
N yang paling aku happy semlam sbb dapat beli benang ice ni... benang ni dah lame sgt nk beli... dulu slalu je tgk kat Da'knit.. Owner nye Ery.. die mmng ade jual stuff tok knitting n crochet termasuk la yarns dari oversea.. mmng cantik2 benang je.. tapi disbbkan ery jauh.. n aku lak jenis tak sabar...tu yang susah tu.. huhuhu...benang Ice.. benang nye murah.. tapi shipping cost mahal sket la.. sebb international nye courier kan... n kalu nk beli tak boleh beli just 1 ball.. kene beli 1 lot. ade benang yang 1 lot = 8balls.. ade yang 4 ball... tu yang susah tu... so better aku beli kat Elle je.. lagi pon Ella jual reasonable la harge nye... :) n aku takyah byr posting  cost sbb dekat.. leh ambik je smbil blaja mengait...GEMBIRE...!!

Ice Yarns

Kalu tgk kat gambar tu.. yang aku beli ni baby yarn... Magic light Yarn... cantik warne dia... n aku saje compare kan ngan benang nona.. besar kan Magic yarn ni... berbaloi la.. huhu....

You Might Also Like

4 comments