Melayu Ka Cina

Tuesday, August 28, 2012

Alamak parkson punye baucer valid smpai 26 Ogos je rupe nye... sayang kalu tak gune.. (RM20 je pon.. wehh bayk gak tu....) mujur perasan cepat... cepat2 bersiap g selayang mall memandangkan tu la parkson paling dekat.. kalu ikot hati nk g KL Festival... lagi best.. ahh malas.. lagi pon dah kol 3 lebih....

ohh lupe kejadian ni mase 26 ogos ritu.. cite ni di'back dated' ye..

Ape yang aku nk cite sebenarnye ni... ok.. sebok2 pilih alas meje.. tetibe ade uncle yang lalu sebelah aku... dah dtg dr mane tetibe pandang aku mcm terkejut.. aku pon pandang la balik smbil senyum.... dalam hati nape uncle ni... hukhukhuk... die pon senyum balik smbil tnye 'eh u mualaf ke or mmng melayu...??' ehhh ade mcm cine ke muke aku ni uncle weh (mungkin sebab mate jadi sepet byk nau nangis dalm kete td.. muahahaha).... eh tak la uncle sy melayu la uncle... tapi moyang sy mmng cina..... mcm terperanjat.. 'eh tapi muke u mmng nmpak cine.. ' ehh mcm ke?? huhu.. 'walaupon kire dah 3 generation still muke u ade nmpak cine..' owh yeke uncle..?? 'moyang u cina mualaf ke? cina mane? reti ckp cina ke?' bukan mualaf.. dia mmng islam (kalu tak salah la...) die cina kwan tong (betul ke eje ni).... datang tanah melayu dok melake kawen ngn org jawa....huhu tak pandai la uncle... langsung...  'oooooo... ape perasaan u bile org tanye mcm ni?' dalam hati aku.. ape aku nk jawab ni.. nk ckp bangge ke?? huhu entah la uncle sy pon taktau....smbil senyum.. uncle tu pon senyum smbil bercerite tentang asal usul org melayu yang kononnye berasal dari yunan... tapi die kate kesahihan nye tak pasti sbb die pon bace kat wiki....

Kesimpulan.. baucer RM20 telah selamat digunekan dengan jaye nye... hehe

You Might Also Like

1 comments