Here We Meet - ADIK kuat merajuk

Wednesday, November 28, 2012

Assalam.. Sambil sambil tgk bola Malaysia vs Loas.. (untung la AE.. dapat tiket free dr Mr. Z .. teringt janji org tu nk g tgk bola same2.. but finally she go with her aunty.. sob sob.... ) ahhh geram pulak tgk bola ni kan... banyak peluang  nape ni korang.. Wake up la..!!! GO Malaysia GO! semangat aku nanyi ni ha... huhu.. huwaaaa minit 38 Loas gol.. ceh....!! 

Actually i just want to keep my promised to someone... haaa.. nak sgt kan akak tulis pasal awk kan??.. ni haaa... bace la... kuikuikui.. adik kuat merajuk n payah nak pujuk... sob sob.... 

Bercerite pasal adik.. agak nye adik mane la kan.. ramai nau adik.. actually ni adik kat tempat keje sekrg.. ekk?? adik angkat ke?? idok la hai.. seseorg yang aku panggil adik.. (mmng adik pon sbb mude lagi 24 tahun) kisah nye bermula mase aku kat opis lame lagi.. tak sngke ade org lain yang sebok gak mencari pasal KWSMP.. sape biase buat submission kat IWK mesti tau.. kebetulan ade satu entry aku cerite pasal KWSMP tu... (alamak kene carik balik entry tu.. aaiii malas la hai.. korang carik sendiri la ye.. hukhukhuk) n secare kebetulan jugak... ade seorg mamat yang jugak mencarik pasal KWSMP tu.. hehehe.. n mase tu KWSMP ni bru je digunapakai oleh IWK jadi tak ramai yng tau mase tu.. even by that time i asked my friend yang biase buat submission ngn IWK pon tak tau.. huhu.. n nak jadikan cerite.. adik ni search2 kuar la blog aku yang cerite pasal KWSMP tu.. tu la detik mcm ne aku kenal adik aku ni... ahak... (ye ke dik??? hehe) secare kronologi nye... panjang nk cite.. ambil langkah mudah.. cut middle story ambil start and ending je la ye.. ahak.. borak punye borak.. upenye keje kat company M ni.. yang mase tu aku still kat SCG.. 

OK.... nak dijadikan cerite.. lebih kurang 5 bulan lepas aku dapat offer dr company M ni.. sume nye gare2 kawan aku nazmi yang sebuk suruh hantar resume kat company M.. aku ckp malas la.. banyak kali hantar.. tak dpt2 pun.. berkat desakan nazmi.. akhir nye.. ahak aku kat cni.. :P.. mase tender surat brenti.. aku terfikir selain kawan aku mcm ade je org yang aku kenal kat cni.. ooo baru teringat kat adik blog.. aku pon bgtau die aku dpt keje kat tempat die keje.. jumpe nnti bulan oktober ye.. n mase tu sempat gak aku jnji nk blanje die makan.. (sori dik blom lagi tertunai hajat akak tu.. sabau no... ahak.. adik yang belanje akak minum dulu..kihkihkih) 

Masuk je keje baru terlupe pasal adik jap.. tapi ade gak tercarik2 n tanye shahril kenal tak sorg budak name nye... ok aku tak tau.. yang aku tau ARI... name penuh tak tau.. huhuhu :P. Shahril ckp name nye..S____ kat division public health.. pembace blog ko.. oh yeke??? ingt ke abis kat KWSMP tu je.. tau lak si shahril ni budak tu bace blog aku.. aiii....oo ok.. aku pon takde la bother sgt.. segan maa.. one day aku naik kat bilik IT.. my concern nk siapkan koje since PC kat bawah tak cukup terpakse naik atas.. huwaa sedih nye bilik IT pun penuh sob sob... ternampak lak si shahril berdiri kat sebelah budak yang mengadap PC.. mcm nak masuk kepale..huhu.. eh tak la.. tipu je... shahril sempat kenalkan kat aku... hawa.. ni la budak yang slalu bace blog ko tu.. mase tu aku takde la nk tgk n adik tu pon tak paling muke.. jadi aku pon taktau sape la org tu.... aku cume ckp oh yeke... ok... (seingat aku la huhu) kemudian turun bawah kot.. emmm lupe dah mcm ne..

So start dari hari tu aku pn terlupe terus sbb byk keje n taktau mane satu aku pon diam je la... even aku pg public health pon aku lupe pasal adik sorg tu... since die pon senyap.. aku pon senyap la... hukhukhuk.. sebulan kot keje kat cni tetibe ade org whatsup.. tegur hai akak.. sori sombong.. tak tegur... (mcm tu kot ayat nye) start dari hari tu baru la brtegur tapi hanye kat whatsup je.. ahak... muke nye still taktau.. kalu lalu sebelah pon buat bodoh je kot.. ahak.... :P sbb tak tau mane satu... 

Tapi skrg dah tau sape la adik tu.. semua nye gare2 wallet tggl kat opis.. kalu tak... smpai sekrg tak kenal kot... wallet tggl kat opis nk kol2 budak division sume dah balik.. huwaaaa.. kebetulan adik still ade kat opis so aku pesan tolong simpan kan n tuntut esok nye.. dari situ la kenal... ye kan dik??? ok la tuh.. nak letak gambau.. tapi adik ckp die tak gile glemer.. kalu nk letak pon yng blur2 je.. ahak.. nnti la ye... 

Adik ni mmng cepat nau ngajuk nye.. taktau la saje2 or malas layan or betul2 terase ngn aku.. aku lak ske nau nk kenekan die.. marah la kot.. pujuk pon tak jalan.. bg ayat sedih ngn mate bulat pon takde respon... ok........................................ bye2 kat ctu.. ahak.. takde la... since takde respon setelah dipujuk.. jd..... aku pun.. eemmm ok takpe.. org marah sgt kot.. (T_T)   huhu...finally come out ngn ayat... akak tdo dulu la ye dikk.. tu je la ayat nye.. wish gudnite.... sok pagi dalam hati... takmau tegur dah adik kuat ngajuk ni.. taknak whatsup dah.. taknak layan dah.. sob sob.. sedih.... tapi... emmm kejap je..... bile org tanye kite.. aiii laju je tgan nak balas.. ahak.. :P.. ok  sok kompem ade org marah.... ngeee



Nota Kaki: Yeaaaayy Malaysia menang..!! 4 sure AE takde suare sok.. n makin angau ngn mr.z ahak... wish u gud luck la AE.. ahak :P

You Might Also Like

16 comments