Autumn Yang Lalu

Friday, January 29, 2016


Harini 29.1.2016 bukan la sama musim luruh akhir November pada tahun itu..  
Ni cerita kenangan...bekalan cerita untuk anak cucu.. 

Autumn selalu dekat dengan hati walau winter adalah kesukaan aku... 

Winter detik pertama aku melangkah seorang diri (tanpa orang yang aku kenal).. 

Demi Winter... (Aku rindu..)
10 jam atau 12 jam terbang menyusuri langit malam...lupa...

Demi Autumn aku naik burung besi 
Terbang 4 jam ke Hongkong... 
Lepas lelah.. Melepak...

Demi Autumn aku naik burung besi
Terbang 4 jam ke Korea
Kali ni bukan lepas lelah...
Tapi mencari ketenangan...

Bukan dia aku cari... Tapi DIA...
Dalam mencari DIA.. 
Aku jumpa dia

Tak.. Aku rase memang takde..
Bak kate kawan lame.. Selamber Ayam..
(Gamble n suka buat hal sendiri)

Aku pada mata Dia di musim Autumn
Macam tu la... 
"Kenapa kawan ko suke sensorg"
Aku suka menghayati tempat orang dengan cara aku...muahah



"Kita" di situ memang takde
Aku kiri Dia kanan
(Tak terfikir atau mmg tak nak fikir)

Dalam burung besi pulang menuju persinggahan
Liliey Aku Dia...
"Nak tido ke?"
"Borak dengan aku"
"Kat KL kita tak jumpa dah"

Dalam barisan mengadap penjaga pintu tanah air..
Berselisih sebelah barisan
"Minta no kotak transfer suare"
Emm (malas nk kasi)

Lepas pintu gerbang lari harap tak akan berjumpa lagi..
Tertinggal buku merah atas meja pengawal pintu...
Tersingkap rahsia
Makcik Pakcik melaka jadi saksi..

Hakikat asam di darat ikan di laut
Dalam periuk jumpa juga tak dinafikan

Tahun baru pembuka pintu
Dua keluarga bertemu
Sebulan campur setengah bulan 
Dua kampung pula bertemu


Nota hujung kaki...
Teringat dalam perjalanan ke tempat nk terbang..
Gurauan nenek jadi nyata
Borak gune kotak transfer suara
"Pergi sana jangan lupa bawak balik satu"
"Yo la ha" bawa balik mate sepet satu
Aku?














You Might Also Like

0 comments