Pemandu Teksi

Tuesday, July 26, 2011

Fuhhhhhh~~~~ hari yang memenatkan.. tragedi buah epal hijau meninggalkn kesan yang mendalam.. jadikan sebagai iktibar.. walau sedih.. tapi kene tabah.. huhu.. akan ke sana lagi suatu hari nnti..... huuh...
Nak mengeluh pon rase tak ter mengeluh dah.. sabar je la.. sesampai di Pudu Raye.. melilau mencarik teksi.. harapan cume satu nak smpai rumah cepat n setelkan ape yang patut...  terlalu penat..

Dalam teksi hanya byk diam.. yang byk bersuare hanya lah sepupu aku yang duduk kat seat blakng.. aku disebelah pemandu hanya duduk diam n termenung... emmm.. sesekali bersuare tunjuk kn arah jalan.. Melihat aku yang diam menyebbkan si pemandu tadi tetibe menujukan soalan kat aku yang dr td hanya diam berbanding sepupu aku yang byk bersuare..

Pemandu Teksi: Org sebelah (aku) ni agaknye doktor tak.. gaye mcm doktor je
Aku: eh???? cm doktor ke? takde la... (terus tergelak...)
Pemandu Teksi: Tula tgk gaye mcm org keje besar..
Aku: eh takde la.. keje biase je
Pemandu Teksi: dah kawen blom?
Aku: Blom..
Pemandu Teksi: Kerje ape?
Aku: Enjin Nyiur je..
Pemandu Tksi: OooOO berjawatan tggi upenye.. (Dalam hati aku... tggi ke??)
Aku: Eh takde la.. nampak je gah.. padahal biase2 je.. sesekali terperasan yang si pemandu tu dok pandang2 aku... aik nape plak ni.. aisehhhh...
Pemandu Teksi: Umur dah brape?
Aku: (Adehhh soklan...) dah 27 dah..
Pemandu Teksi: Aik dah lambat sgt tuh (dalam hati aku.. ape yang lambatnye.. aisehhh) sambung die lagi.. agaknye perempuan berkerjaye ni mmng tak kesah pasal kawen kan?
Aku: Jodoh blom sampai...
Pemandu Teksi: Memilih sgt kot..  muke dah lawa...yela dah jawatan tggi.. kene la carik org berjawatan lagi tggi..
Aku: (hurmm sabar je la... memilih ape nye... aisehhh.. statement tu tak leh pakai la pakcik.. adeh.. lawa tu kurnian Allah.. bukan penentu cepat or lambat kawen seseorg tu.. ni kan sume nye ketentuan Allah)
Aku: Eh takde la.. mane ade.. sampai mase ade la tuh
Pemandu Teksi: Cepat2 la kawen (nasihatkan aku n sepupu aku)
Aku: hehehehe... gelak je la...(Topik tak best.. cepat la smpai umah)..

Yeay dah smpai.... masih perasan si pamandu teksi tuh dok pandang2 aku.. nape pulak ni.. mase nk bayar tambang.. die smpat ckap.. nak tak ngn dude.. (dalam hati aku.. kamu ke??? ) smpat lagi tu.. desprate sgt ke aku ni nak tawar2... adeh... tak boleh blah... aku pon senyum je n cepat2 kuar n angkat beg smbil diperhati pemandu tu yang berulang kali asyik ckp muke dah cantik.. lawa.. cepat2 la kawen... (Pakcik ni kenape...? tak paham.. tak brape suke bile diukur2 pasal kerja n rupe...)

Cantik sgt ke? sume perempuan Allah kurniakan kecantikkn... rupe tu bukn penentu cepat ke lambt... yang penting peribadi.. Kerjaya....?  bukn memilih tapi lebih senang ckp tak terpilih... tu kan ketentuan Allah.. tak brape stuju bile dikaitkan ngn kerjaye.. hurrmmmm... APTB...


Nota kaki: Malas layan.. masih mud buah epal hijau...

You Might Also Like

0 comments