Gambatte Si Tam..!!!

Monday, April 23, 2012

Comel tak si tam?? bulat kan mate dia.. Si tam ni tak manje.. tapi aku ske main2 ngn die... kalu aku manje kan kucing lain die pandang je... hehe.. jeles la tuh... die ni agak garang... lagi die marah lagi aku peluk cium die.. hehe.. kalu balik keje... nak bg die makan or saje je nk main2 ngn dorg.. jerit je miau2... empat2 berlari dtg kat aku...kalu panggil name.. haram nak pandang.. tapi kadang2 dtg gak... slalu nye si jack la.. cepat je dtg.. kalu tom n si tam.. org panggil name die.. buat tak tau je.. pastu tup tup dah ade kat tangge...

ni si tam mase kecik2




Dah puaskan tgk gambar si tam yang muke ala2 comel comot tuh... ok skrg nk bgtau si tam dah 3 hari terbaring... sob sob.....sebb kene gigit anjing... hari sabtu ritu pepagi adik aku dah ketuk pintu bilik... aiii geram je kan.. ingt knpe...  die kate si tam darah kat blakang badan... jumpe bwh kete aku.. suruh bwk g klinik.. adeh knpe lak si tam.. adik aku kate accident.... dlm hati aku... bwk je la g klinik,... tu pon nk tggu aku gak nk kene bawak.. aii.... die nk g main bola... mode geram je kan....

Then aku g la tgk si tam kat tangga belakng tempat die slalu lepak... tgk die terbaring kepale bersandar.. aku pnggil die.. si tam si tam.... die pandang muke sayu.. usap2 pipi die.. pastu die terus rebah... huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sedih gile... mode geram pon hilang tgk miau cm tuh.. si tam...... cepat2 mandi bwk g klinik.. smpai je klinik.. aiii kol sebelas baru bukak upenye.. patah balik.. sbb aku kol 9 dah tercegat dpn klinik.. lagi 2 jam.. baik balik umah dulu... 

Kay kol sebelas dtg balik klinik.. dah susah hati tgk si tam lemah je.. n darah tak henti.. si tam..!!! sile kuat.. bile smpai klinik.. doktor tnye kenape.?? aku ckp accident.. laa.. sian die.. doktor angkat n check.. pastu die kate bukan accident ni.. kene gigit anjing.. huwaaaaaaaa.. tu la si tam.. dah byk kali pesan jgn main kat luar degilll....  ok teringt mok yng mati kene gigit anjing jugak...

Si tam yang dok tahan sakit.. darah nye tak nmpak adik dah cuci
Doktor cukur bulu kat tempat yng anjing gigit tu.. 4 gigitan belah kiri n 2 belah kanan.. sedih nye... si tam mngerang sakit mase doktor rawat die... sedih je.... doktor kate die trauma... n skrg ni kaki die tak leh gerak.. tgn je boleh... doktor kate takot die lumpuh je.. pape pon harap die kuat...sbb gigitan anjing tu dalam.. so harap si tam kuat semngat...doktor saran kan.... buat physio gerak2 an kaki die...n tuam kat tempat luke...selain makan ubat, cuci luke n sapu ubat.


After balik klinik.. bulu kene cukur
Doktor suruh pantau.. tgk die boleh berak ke tak.. sbb kalu tak boleh berak sendiri kemungkinan die akan lumpuh.. n doktor terpakse mati kan.. huhu sedih nye.. si tam..... si Tam!! sile kuat.. aku nk ko hidup si tam.. wuuwu.... tapi doktor kate tgk si tam kuat.. hopefully harapan tu ade...

pagi td sebelom g keje tgk si tam dah angkat kepale.. mngkin dah kuat sikit.. tapi aku risau die tak berak2 lagi.. tapi kencing ade.... adik kate mase die jumpe si tam terbaring bawah kete, si tam berak dah.. tu yang die basuh si tam.. 

Nota Kaki: Aku yng super duper risau takot hilang si tam.. siap bace kan surah yasin kat si tam..


You Might Also Like

0 comments