Black Pepper Beef.. Sanchai's Version

Monday, January 28, 2013

Aiii pening2 fikir ape nak masak... harini kite nak makan ape.. ??? idea2.. tengahari td adik dah tanye masak ape harini... aii blom masak lagi la dik... takde idea.. lagipon semua dah kenyang makan nasik.. pagi2 dah makan berat kan.. jadi nak masak tghari macam malas je rase... aiii.... (~_~)"

Adik cadangkan ayam goreng kunyit... feberet die.. alahai... dikk.. dalam fridge takdok ayam.. semalam g pasar beli udang ngan sotong je.. rumah aku ni kurang sket ayam.. mak akan beli ikan ikan ikan. kerang ketam... mak tak makan ayam.. babah pon kurang... kalu aku g pasar lak aku ske nak beli udang sotong daging.. n ayam... tu pon jarang2 nk menjengah ke tempat ayam... huhu... dah lalu dah ritu tempat ayam...tapi eh eh eh.. nak beli tak nak nak tak nak.. ok patah balik... ramai org....

Dah la tu... cukup la pasal barang dapur.. ni pasal daging black pepper.. dah takde idea kan.. semalam dah masak sambal udang.. so harini daging la pulak.. asyik seafud je... nak masak ape ek? goreng kunyit ngn kentang ke?? emmm tukau la... masak black pepper... tapi version aku... 

Bahan-bahan nye.. mesti la daging, bawang, halia, black pepper, garam, sket kicap ngn air asam sket je... aku masak sempoi je pon... tumis bawang ngan halia... smpai naik bau.. masuk daging, black pepper n air sket.. gaul2.. tutup masak smpai daging empuk... jangan lupe letak sket garam... sket je... dah empuk aku letak kicap sket n air asam sket nak seimbangkan rase pedas2 black pepper tu.. (aii lupe babah tak leh makan pedas dah sejak kene operate.. babah dulu hantu pedas....) n aku letak tomato

Konon nye nak goreng sayur skali.. ade la due lauk.. tapi malas punye pasal... aku masuk je kacang panjang tu dalam masakkan td.. hahaha.. ok gak rase nye... bagi adik aku rase.. die kate ok.. cewaah.. suke suke.. (^_^)/


Waiting another minute.. before it done

It's ready now...

Tu je la lauk tok harini... jadi la.. akak nye RAJIN sgt nak masak... 


You Might Also Like

0 comments