Jom Manja kan Diri

Sunday, February 03, 2013

Aii malas nye nak bangun pagi ni.. huhu tetapi memikirkan yang dah ade buat appointment dengan L.. gagahkan jugak la.. hehe.. oohh.. lupe.. ni cerita hari sabtu....2/2/2013... alkisahnye nak g berurut.. rase tak sedap badan.. ngn lutut sakit main badminton tak ok lagi.. kihkih...bertambah pulak ngan ibu jari kaki aku yang kebas dah 2-3 hari.. tak tau la kenape.. risau diabetis.. aku urut tak rase ape pon.. kebas je,...

So pagi2 tu dah terconggok kat seksyen 16.. janji ngn L kol 930pg.. aku sharp kot smpai.. tapi upenye L??? huhu baru nk gerak kuar umah.. ok.. tggu je la sambil gayut ngan AE... n berwatsup ngn adik... dalam kol 10 suku L pon smpai.. ok jom!!!

Sebenarnye L dah lame buat bisness ni.. jual jamu.. urut bakal2 pengantin ngn sape2 ade masalah dalaman.. n termasuk la macam2 pakej lain seperti lulur, sauna, bekam, mandi limau ngn urut.. kawan2 aku dah lame gune perkhidmatan L.. kate nye ok.. mek, nas, pink, naj juga dag buat awal2 lagi sebelom kawen lagi... wahh.. aku dgr je nk g jauh nye.. tapi ni rase nye nak jugak pegi.. dorg kate best2.. tah ape best aku pon tak tau.. jadi nk pastikan best ke tak.. kene la cube sendiri kan??? hehe... ok saye TRY..!!

Malam sebelom kejadian.. nas tanye aku.. apekah pakej yang ko amik we..?? aku?? pakej?? pakej ape? taktau pon.. nas pon menerangkan la kat aku.. start ngn lulur smpai la sauna mandi limau n berurut.. wah mcm best.. ok.. aku amik yang tu la.. alang2 kan... hihihi

So.. sampai je kat umah L.. L sedia kan bahan2 n suruh aku tukar pakai kain batik.. mule2 buat lulur dulu.. satu badan ok..... lulur ni gune rempah2 yang dibuat sendiri tau.. wah hebat betul dorang... sapu satu badan n tunggu kering...

Ni gambar hiasan je.. sumber dari pakcik google.. tapi lebih kurang gitu la lulur nye..
 warna kuning  gabungan beberape jenis herba.. yang aku tau kunyit je.. heeee
Lepas je kering.. L suruh masuk dalam ade satu kebok ni.. laaaa.. aku mati2 ingt tu ade lah almari lame... tempat die simpan barang2 spa nye.. rupenye.. tu ade la tempat sauna.. dorng tempah khas bentuk nye sebijik mcm almari.. mane aku tau.. hehe... aku pon masuk la dalam tu.. panas gile.. berpeluh satu badan.. smbil sental2 satu badan rempah lulur td...menitik2 dah peluh keluar.. sauna ni elok tau.. buang toksin dalam badan... buang lemak..bersihkan kulit n etc

Lulur pulak dapat buang sisa2 kulit mati.. bak kate lain daki2 tu kan.. n dapat cerahkan kulit lagi halus..wow.. best... 

Sauna.. gambar hiasan je..
Selesai je sauna.. mandi limau pulak.. mandi dengan air biase dulu kemudian baru mandi limau sebagai bilasan terakhir,.. limau ni elok.. umpame kite lepas kite cuci muke kene la pakai toner nak tutup balik liang pori2 tu... td kan dah bersauna.. liang2 roma terbuka.. ni tutup balik la dengan mandi limau.. selain daripada tu.. dalam perubatan islam.. mandi limau ni elok tuk jauhkan makhluk halus.. jin.. jin tak ske bau limau....

Ok dah selesai mandi.. kite urut pulak.. start dari kaki.. kan ade bagitau yang ibu jari aku kebas.. entah ape punca nye aku pon tak pasti... L urut kat tempat tu.. menjerit kejap.. upenye aku terseliuh.. main badminton ritu.. aku tak sedar.. urat dah masuk angin.. sakit gile L urut.. padahal aku tekan takde lak rase pape.. kebas je.. lain mcm la tangan L ni.. biase la org pandai mngurut.. die dah tau urat mane.. memamng terase la urat dah keras masuk angin.. dah urut tu baru lege sket...

L pon meneruskan urut smpai la pulak kat perut... die rase perut aku... kate nye rahim jatuh.. dah smpai dekat ngan ari2.. die bagi aku rase.. rase tak keras kat situ? aku rase aah keras.. rahim ko dah jatuh.. huhu... tu la aktif sangat.. dari sekolah dah aktif.. tu la kot sbb nya... aku cerita la kat L yang aku slalu kencing tak lawas.. aku ingt kencing kotor.. tapi bile check doktor kate takde pape.. kencing tak kotor sgt pon... sikit sangt nk jadi kencing kotor... L kate kalu kencing kotor, ko akan rase sakit bile nak kencing.. tapi ni rahim ko jatuh.. n sekat saluran kencing tu yang kecing tak abis disamping banyak angin kat situ... aku?? Oooo baru paham.... heee..

L suruh tarik nafas dalam2 n lepas ikot mulut smbil dia sengkak rahim aku.. huwaaaa.. gile sakit2.. terase la bende bergerak..  L kate rahim penuh angin...serius.. memg terase la time urut tu... huhu... lepas sengkak die bg aku rase.. kat ngn ari2 tu.. mmng kosong lepas tu.. tak keras cm sebelom ni.. tu makne nye rahim dah kembali kat tempat asal... serius.. sakit nye ade lagi terase.. huuuu... malam tu aku pegi swimming.. tak larat nak swim lame2.. sebab sakit sangat perut ni.. kesan urut siang ade lagi...tapi mujur la aku hanya jatuh je.. tak senget.. mcm mek pulak, rahim nye jatuh n senget,... huuu

Aku sarankan.. mane2 orang yang dah kawen tapi tak dpat lagi anak.. pegi la check.. mungkin ade masalah dalaman.... huhu.. ok2 L pon menerus kan urut smpai kepale.. wah lege... tapi rase tak puas,... nk urut lagi.. next time la.. datang lagi... dah habis sesi urutan.. kene masuk sauna lagi sekali.. n habis la sesi tok kali ni... dah bau rempah satu badan... pape pon rase segar.. suke.... Selain tu L jugak saran kan aku amik jamu... buang angin kate nye... aku pon try la.. baru makan 2 biji.. tgk la dalam 2-3 hari apekah perubahan yang ade... selain tu aku jugak sedang mengamalkan makan habatussauda... yang ni chan yang cadangkan.. sebab aku lately ni badan letih je.. tak tau la kenape.. tido pon asyik tak lena... kate nye elok... paling elok dalam bentuk minyak... Chan bawak aku pegi kedai arab beli habatussauda... tapi aku beli jenis jus.. dalam tu ade 3 bahan sekali.. madu, delima ngn habatussauda... takde la pahit nk makan.. pastu chan belanje minyak habatussauda 1.. hehe thanks chan... serius minyak tu tak sedap.. buweeeeekkk.. nk muntah makan... nak makan minyak habatussauda tu kene skali ngan madu.. baru ok... yang jus tu pulak.. serius sedap.. hehe...

Habatussauda ni banyak kebaikkan n kelebihan nye.. korang search la sendiri ape khasiat nye ye... hehe

Nabi Muhammad s.a.w bersabda : ” Tetaplah kamu dengan Habbatus Sauda. Sesungguhnya padanya terdapat ubat bagi segala penyakit, kecuali mati ” ( Hadis riwayat Bukhari ).

Korang cuba la ye... ok.. cukup la untuk kali ni punye entry.. nanti share lagi...salam

Nota kaki: eh eh... lupe lak.. korang taknak tau ke harga pakej yang aku buat tadi tu.. haaa.. cube teka brape rm? rm200? 300? 400? nop nop salah salah... semua sekali hanya RM 130 je + RM 30 tok jamu.. murah kannnnn.. kalu korang ge SPA serius mesti gile 2 kali ganda harga kawan aku ni...




You Might Also Like

6 comments