Cuti dan Makan

Tuesday, February 12, 2013

As'salam.. rase nye masih blom terlambat nak wish selamat tahun baru cine.. ahak..:P esok dah keje la makcik.....!!! ceh...  orang dah habis cuti baru nak wish.. hehe sori...

Pavilion at night
Cuti je makan.. makan je cuti kan.. tapi tak cuti pon makan je asyik.... dah tembam dah rase ni.. lemak kiri kanan.. huhu... So hari2 cuti ni ade je bende nak masak... time cuti  ni la teringin nak makan tu la nak makan ni la... aii (^_^).. so cuti ni antare bende yang aku masak adelah bende yng aku nk makan la... hehe... 

Satu hari tu keluar g ikea ngan dak ani.. bantai makan sushi.. sedap gile.. aku suke gile sushi.. kalu borak ngan Phoon time g meeting.. topik utama adelah kedai sushi yang paling best.. huhu.. selain sushi king... (^_^).... yummy2... 

Tapi balik je rumah rase lapar lagi... teringin nak makan sup... tapi ape je sup yang boleh dimasak malam2 hari, cepat dan mudah... emmmm??? ditambah dengan kemalasan seperti biase.. (takkan nak makan meggi je kot)... Operasi menggodek2 dapur dimulakan...ade la macaroni... masak sup je la.. sup macaroni mase zaman2 blaja, time diploma dulu slalu makcik dining tu buat sup.. sejak tu aku pon ske nak buat.. hehehe.. tq makcik.. ni adelah salah satu resepi dikale kemalasan melande.. bahan die simple je aku letak.. tak perlu nak heavy2 sgt... n aku paling suke kalau sup letak halia banyak2.. nanti sup jadi wangi.. sedap2.. 

Sup Macaroni
Esok nye pulak.. tetibe teringin nak makan bende manis2.. taktau la tekak ni.. Bubur jagung... Emmm dah lame tak makan.. cek stok jagung dlm tin tggal 1 tin je.. kebetulan mak n adik nak keluar.. pesan kat dorang beli lagi setin jagung n santan.... nak buat bubur jagung....

Bubur Jagung
Esok nye lagi... biase la.. petang2 bosan.. takde buat ape.. tengok tv je asyik...  bosan2 ni kalu makan pon best kan.. nak makan ape... adik aku request cekodok.. aiii.. mcm2 la korang ni... (~_~)" 
Nah.. makan la korang cekodok ni... 

Cekodok bawang je
Untuk penutup cuti ni.... request by akak aku no 2... yang suruh masak spaghetti harini... konon nye nak masak mase adik2 aku yang kat kelantan tu ade tapi sebb adik aku takmau spaghetti.. tapi nak mihun sop,... jadi aku terpakse la menundekan masak spaghetti ni hari selase (iaitu harini) sbb akak aku balik kg husband die dulu.. n datang rumah selayang hari selase.. cehhh....

Okeh2.. tolong abaikan presentation food tu ye.. bukan aku yang hidang.. tapi akak aku.. hahahah.. ngan roti hangit tu ade lah keje die.. muahahah....  watever pon roti tu sedap.. aku ske roti bakar letak butter yang ade garlic tu.. sedap nye makan panas2.. nyummy....
Sbb dak ani mek kelate dah pesan kalau masak spagethi jangan lupe post gambar.. so aku pon letak la gambar kat watsup group family. Teke ape adik aku balas....

" Judge: Presentation not so ok"

Aku: Ceh.. AAK...?? janji sedap..  hahaha

Untuk judge yang kat kelantan tu.. hehe jangan jeles.. :P

Tu je la aktiviti cuti.. makan makan n makan.. = gemok..  :P

You Might Also Like

1 comments