SABAH : 29 April - 4 May 2016 - Wonderfull Place

Tuesday, March 07, 2017

Ni adalah #throwback...
Bulan April tahun ni penuh ngn berjalan melarat ke Mei.. Lepas Cameron ke Terengganu melarat ke Sabah pulak.. Nnti aku cite pasal Cameron n Terengganu. Aku rase tiap bulan pon aku berjalan... Hahah.. Kadang2 sbb kerja, bawak suami skali.. Workaholiday la jadi nye...

Plan nak ke Sabah dah lama dah... Cume tggu masa.. Akhirnye decide pergi jugak 29 April sampai 4 May. Kebetulan 1 May hari pekerja membawa ke Isnin dah jimat takpayah ambil cuti lama... 

Sabah memang banyak tempat menarik.. Dulu tahun 2012 aku dah g ke Karambunai, Kundasang, Ranau, Kota Kinabalu n masa kerja kat Pj ade projek kat Labuan dan Tawau... Berjalan jugak la aku ni ke sana

Kalini 2016 berjalan lagi ke Sabah ngn suami.. Seronok sebab kitorang kaki jalan dan suka cari tempat apa yang boleh dilawati kat sesuatu tempat tu.. kalau boleh nak jelajah satu sabah.. Tapi sebab masa n mungkin planning tak brape nak proper byk tempat jugak tak pergi sbb terlalu jauh nak travel by car dari KK macam sepilok..

Sebenarnya segala tempat yang aku dah g aku akan record kat Instagram aku.. Sbb aku jenis malas nk karang cite dah la ni.. 

29.4.2016 kitorang naik flight dr KLIA ke KK.. Punye la nak jimat amik flight malam hehe.. Murah sket.. Sampai KK dah tgh malam.. Pukul 1 lebih pagi sbb flight ade delay... Sampai airport tunggu kereta yang kitorang sewa tu. Sewa saga blx je. Agak murah la dapat kat sorang brader ni rm80/day.. Ingt nak cari viva je.. Tapi viva pon mahal.. Banyak tempat dah survey..Yang kitorang dapat ni agak murah la. Alhamdulillah.. 

So pagi tu kitorg tdo kat Masjid Sabah.. Hehe.. Pas subuh terus gerak ke Kundasang ngan tak mandinya.. Bayangkan aku dari Office terus ke KLIA, EL ambil kat office.. Mmg tak mandi la.. 

So pepagi subuh tu dah ke kundasang


Heading to Kundasang..



Kabus tebal kat atas.. 



30 April 2016

1. Desa Cattle Dairy Farm, Kundasang
2. Singgah ke Kinabalu National Park, Kundasang
3. Kundasang War Memorial
4. Poring Hot Spring, Ranau
5. Check in Mile 36 Lodge

1 May 2016

1. Sabah Tea Garden, Ranau



2. Kelah Sanctuary, Tagal Sungai Moroli, Kampung Luanti, Ranau



3. Check in Ceaser's Place, Ranau



2 May 2016

1. Rumah Terbalik, Tamparuli



2. Rafflesia Information Centre, Tambunan

Masa kitorg pergi sini bunga takda yang kembang.. Jauh berjalan simpang siur bukit bukau.. finally takda bunga. Kata pegawai yang jaga pusat ni, sebelum nak datang sini boleh check dekat FB dorang.. eemmm mane nak tau.... ayola. 

Sumber: Google (lupe nak tangkap gambar)


3. Lok Kawi Wildlife Park



4. Pasar Filipina, Kota Kinabalu
    

Requested by Mak Mertua


5. Check in Hotel 

3 May 2016

1. Observatory Tower of Kota Kinabalu
2. Kota Kinabalu Wetland Centre, Likas
3. Muzium Sabah
4. Muzium Tamadun Islam Sabah
5. Double Six Memorial, Sembulan - Tutup

4 May 2016

1. Aquarium & Marine Museum, Universiti Malaysia Sabah
2. Masjid Terapung Kota Kinabalu
3. Sabah Art Gallery, State Museum
4. Double Six Memorial, Sembulan - Mujur Buka

Balik KL


Nota Kaki : Gambar semua dah transfer dalam pendrive... malas nak upload.. huhu

You Might Also Like

0 comments