Calon Menantu.... erkk erkkk ... (~_~)''

Sunday, May 15, 2011

Adehh.. isu bagi si lewat 20an.. hehhehehehe.. CALON MENANTU ABAH.. kuang3.. sebelum semua pk bukan2 baik aku ckp awal2.. kang ade kate aku gelenya pulak kan.. hehehe.. okeh.. ni bukan kisah aku ok.. tapi kisah J.. 


J n aku ni same umur.. lately ni aku slalu lepak umah J@Pakcik R gare2 MAHARAJA LAWAK.. hehehe.. setiap jumaat mesti aku tdo umah pakcik aku tu.. hehehehe (Umah takde Astro la kate kan..:p). 


Esok nye taktau buat ape.. kitorg borak2 je.. (hanya aku n J je) antara yang menjd isu adelah Calon menantu..J bgtau yang Pakcik R nak carik calon tok die.. Pakcik R mmg susah hati memikirkan J.. Dia nk jodohkan anaknye ngn sorg mamat ni.. aku tau J pon susah hati.. n kalu boleh die nk kawen tahun ni.. sbb nak kawen kat balai seblm pakcik R pencen.. J yang malas nk fikir.. terus kate Boleh.. tp ade syarat.. 


1. Tak nak tau sape lelaki tu smpai la waktu merisik n trus tetapkan tarikh kawen.
2. Nak kawen hujung tahun ni.
3. Tak mahu bertunang..
4. Tak mahu bersanding
5. Tak mahu Si A (si engineer D__L)
6. Tak mahu si B (K.K)


Aku yang dengar J cerite trus aku gelak n kate.. weh ko biar betul.. takkn tak mau tau sape lelaki tuh.. kang tetibe yang dtg merisik tu si jongos ko nak ke?(saje bg J panas) heheheheh.. trus J gelak n tutup muke.. die kate kalu dah dtg merisik, die terime je.. lagipon die kate dah pesan kat pakcik R..' kalu abah nk cari.. carik kan la yang sedap mate memandang.. ala.. ayah aku tahu cm mane pilihan aku..' hehehe.. aku senyum je... 


Teringat bile J meletakkn syarat tak mau tunang.. makcik R terus kate.. die tak stuju.. sbb J yang last.. kalu boleh makcik R nak la buat majlis tunang.. Pakcik R terus kate.. ala... biarkan je la.. dr J tak moh kawen.. ikot kan je la... Tapi bile J letakkn syarat tak mau sanding.. trus Pakcik R bantah.. TUUU AKU TAK STUJU... sbb kalu ikotkn sume adik bradik J bersanding.. jd die nak la J pon bersanding.. emm kalu aku pon tak moh bersanding.. emmm.. hehehe..


Tu je la kisah nye.. Calon Menantu Abah.. GOOD LUCK J.. semoge cepat bertemu jodoh.. hehehe.. nmpak gaye nye aku la yng jadi pengapit ko dulu.. kuang3..









You Might Also Like

2 comments