Kelas Mengait#2day

Monday, May 30, 2011

Assalamualaikum.. hehehe.. kelas kedua.. aktiviti yang tak dirancang.. pepagi bute nas dah msg ajk g kenduri kawen kawannye.. but finally tak jadi sbb makciknye datang umah... .. aku tnye nk buat ape harini...die pon tak pasti.. trus aku ckp JOM mengait...!!.. die pon bersetuju n ajak dtg umah die... kebetulan aku pon sorg.. sbb mak n babah g berjalan ke tanjung pinang... so orait je la kalu nk lepak kat umah die...

Sampai je umah nas.. terus nas tunjuk kat aku ade contoh bunge comel yg gune treble crochet kat youtube.... mmg cantik.. sebenrnye ade mcm2 kaedah nak mengait ni.. lain org lain teknik nye.. tapi hasilnye tetap menarik.. kitorg pon ape lagi trus try... cantik.. ske2..patutnye letak butang kat tengah.. tapi tak bawak jarum plak... emm next time kene bwk..

BUnge Treble Crochet 
 

Treble crochet sy..Tak brape jelas gambarnye.. hf murah...
 
Aktivti: Granny Square... 
Student: Nas n Lina (cewahhhh dah ade 2 org.. kuikuikui)
 
Granny square sy
Dah lame aku tak buat granny square ni... dulu aku buat alas meje je... sekrg target nk buat selimut hehe.. tgh berusehe.. gambatte ne.. disebbkan aku tgh buat granny square.. so aku plan nk ajar dorg granny square la...


Hasil kerje nas.. blom siap lagi tuh
Hasil kerje Lina

1st time lina mengait.. pada aku hasil yang dibuat dah ok untuk org yang 1st time mengait.. cume perlu slalu buat untuk dapat hasil yang lebih baik.. tangan juga perlu dilembutkan lagi... perlu perkukuhkan yang asas dulu sebelum untuk cube pattern lain ... aku pon byk lagi perlu belajar. 

Nas pulak dah makin bagus.. n rajin nk search n belajar... teruskan usehe,, bagus.. (^_^).. nas search lagi motif yang comel2.. nnti kite buat same2 ye.. hehe

Ni adelah antara hasil kerje nas untuk semalm n harini.. bagus2

Sambil2 aku ajar tuh aku pon sebok gak mengait.. hehehe.. nak buat topi... ingt nk bagi anak buah aku.. tapi tak siap lagi.. dah siap nnti aku post gambarnye

uhuk.. under construction
Still under construction.. hehehe

Next kelas ingt nak ajar buat pensel case pulak.. hehehe..

You Might Also Like

0 comments