Derme Darah

Thursday, June 30, 2011

Assalamualaikum... harini derma darah.. yippy.. dah lame tggu peluang nk derma.. finally dapat gak.. disebbkan sebelom ni mmng berat badan tak penah lepas 45kg kan.. sah2 kene halau.. Mase nk g tu berdebar2. mcm amik perikse lak.. Aku, Farah, EP, En Ujang, n En P gerak la dr opis same2.. semangat nak derme darah kan... Sampai2 je duduk n isi borang.. lepas je isi aku pon g la check darah..

Sebelom tu g la timbang berat.. fuhhh sipi2 je 45kg.. mujur lepas.. yipppyyyyy.... En tu tnye aku.. penah derme darah tak b4 this..  terus geleng bersungguh ni.. tak en.. die tnye lagi.. tau tak darah jenis ape.. aku geleng lagi.. tak.. terus die kuar kan alat ape tah.. aku tnye.. sakit tak en? die kate rase la nnti.. ceh jawapan... (~_~)''.. adehhh agak sakit la.. huhu... die pon amik darah n buat test..  pastu aku nmpak die amik pelekat biru n ade tulis O.. dalam hati aku... eeeeeehhhhhh??? darah jenis o upenye aku.. adeeehh.. haha.. baru je gurau2 ngn kak ANN b4 dtg cni.. aku ckp kat die.. akak darah jenis ape? die ckp O.. terus aku gelak n kate.. ish rugi la akak.. skaliiiiiiiiii.. aku pon O.. hahahha... terkene diri sendiri.. cehhh... 


Then aku pon duduk la balik n tggu nk check tekanan darah pulak.. smbil tu borak2 la ngn budak opis aku.. Farah tak lepas.. tak dpat derme sbb homoglobin (betul ke eje) kurang.. darah die cair.. tggal la aku En Ujang, EP, n En. P.. Pastu bile turn en P lak check darah.. die gelak n kate.. tak lepas pasal zat besi kurang.. adeh.. haha.. mcm2.. finally tggl la aku, En Ujang and EP je yang derme...


Next stage, g jumpe doktor check tekanan darah.. and ade la beberape soklan die tnye.. tdo brape jam.. dah breakfast, mkn ape... n honest,y aku byk tpu.. sbb aku tdo kurang dr 5 jam.. uhuk,... then die check tekanan darah.. die suruh aku g minum milo dulu n then baru g derme.. mgkin sbb tekanan darah rendah... tu la aku mmng tekanan darah rendah.. huhu.. pas minum aku pon masuk balik n bersiap sedia derme darah.. ecceehhh.. ngee jarum besar huhu..  darah aku warne nye agak pekat n mcm merah hati.. en ujang kate sbb aku darah O.. yeke.. ooo... 

Ok la pas derme tu aku ok.. takde la pening or nk pitam.. steady lagi Alhamdulillah.. cume bile smpai opis aku rase mcm badan menggigil mcm tak mkn nasik seharian.. tapi pas lunch td.. badan dah ok balik.. Alhamdulillah.. yippy.. akhirnye tercapai impian nk derme...

Semangat nk g derme darah

Hehe beg  dah penuh

You Might Also Like

0 comments